måndag 19 januari 2009

Nästa sjukling...

...blev jag. Hur kunde jag tro att jag skulle klara mig? Den här sjukan var visst rätt smittsam... Rickard verkade ju inte så himla magsjuk, men tydligen var han det. Och troligtvis kommer alltihopa från den lille killen på dagis som förmodligen inte alls ätit något olämpligt...

Jag har kräkts hela natten och varit däckad hela dagen. Inte ens orkat surfa och då är det illa! August var lite bekymrad över det, inte att jag inte orkat använda datorn, utan att jag låg i sängen hela dagen. Han är inte så van vid att jag är stilla... Men han bad Rickard om att få åka bil och handla så det gjorde de på eftermiddagen. Imorgon går August och Rickard till dagis (jag vet att det heter förskola) och jag ska vila upp mig.

Jag kollade på Nicke Nyfiken förut, det var kul. Nicke gick till grannen för att låna en pump när han råkat fylla Mannen med den gula hattens vardagsrum med vatten. Då säger berättarrösten: "Och nu skulle egentligen vaktgrisarna göra det vaktgrisar ska, men eftersom de inte har någon grindöppnargris så går inte det". Jag säger då det, vad mycket bra saker man kan lära sig av att se barnprogram...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ojdå, hoppas ni kryar på er snart! Docklek är kul tycker jag, äntligen nått jag är bra på. Längtar till barbie-eran!
Sköt om dig!

Anonym sa...

Ånej. :( Stackars er! Hoppas ni är friska å krya snart! Så du kan komma till jobbet igen! Fast inte för tidigt å smitta oss. :) HAHA! Krya på dig! Kram

Anonym sa...

fy fabian, magsjuka. Det är det västa jag vet. :(
Skönt ni är bättre nu iaf, för det är ni väl?
Tack det är bra med lederna nu. jag fick ju några kortisonsprutor förra måndagen och de har hjälpt. Nu håller jag en månad till .;)
Var rädd om dig och stor kram från Ulrika.