söndag 18 januari 2009

Magsjuka

Nu har vi haft en till liten magsjukling här hemma och det är anledningen till att vi nu har fyra stora underlakan och ungefär lika många par pyjamasar och påslakanset på golvet i tvättstugan. Tur att vår tvättstuga är ledig ofta.

August hade svårt att komma till ro igår kväll men han var glad och pigg så vi trodde att det berodde på dagisinskolning och barnkalas, han fick somna hos mig i soffan. Där sov han lugnt i en timme, vaknade och satte sig upp, skrek lite och kaskadkräktes därefter över hela vardagsrummet. Han fortsatte att kräkas ungefär en gång i timmen fram till tvåtiden i natt. Efter varje kräkning grät han och ville ha vatten, som sedan omedelbart kom upp igen. Vätskeersättningen som vi kokat efter recept från sjukvårdsrådgivningen ville han absolut inte ha. Vid två somnade han och sov till sextiden och sedan har han inte kräks mer. Nu kommer det i andra änden istället, men det verkar han inte lida av.

Vi var på barnkalas igår eftermiddag...

Imorgon får jag vara hemma med honom, Rickard får gå till jobbet trots att han egentligen hade tagit föräldraledigt. Vi tyckte liksom att det kanske är lite onödigt om jag tar med vinterkräksjukan till sjukhuset...

Jag tog med den till simhallen istället, där har jag varit och jobbat som tävlingsfunktionär ett tag idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi var med er på barnkalaset igår eftermiddag...

Hoppas han kryar på sig, lille August.

Kram