söndag 25 januari 2009

Ångest!

Har rensat lite i garderoben eftersom jag köpte två nya plagg idag när jag var i Nyköping och träffade min kompis Hanna. En mycket trevlig date förövrigt. Hur som helst, jag brukar köra med "en in - en ut" när det gäller mina kläder. Just nu är status "två in - tretton ut"! Men vi får väl se, jag har ju inte kastat sakerna än. Sådant här kan ge mig lite ångest, men vet ju aldrig om man kommer att sakna grejorna. Fast jag är tusen gånger bättre än Rickard på att rensa bort överblivna saker. Jag säger bara: ni skulle se vårt pannrum (Rickards privata prylsamlarrum) Vill ni ha en spik eller skruv, vilken storlek eller färg som helst - säg bara till. Eller en liten pinne av något slag, eller lite sågspån, en pensel, en trasig skruvmejsel, eller en som funkar, några cykeldelar - ja, säg bara till!

Helgen har varit rätt så lugn, i alla fall för Augusts del. Vi kände att han behöver det efter en hård dagisvecka. Jag var ute på långtur igår med en kille från klubben, riktig terränglöpning. Det var knappt så det fanns en stig att hålla sig till. Han hade karta med sig och det var ju tur, fast en karta har man mest användning för om man vet var på kartan man befinner sig... Nåja, 17 km fick vi ihop och inte kom vi vilse heller.

Idag var jag i Nyköping och Rickard och August skrotade runt ute i Lerbo och tittade på kossor och traktorer och åt korv. På eftermiddagen fick August följa med en liten sväng till Vingåker på 4-årskalas. Det var den första i raden Eliasson som fyller år, om en vecka är det dags för nästa. Sedan kommer det en ny familjemedlem i början på april och så fyller den sista år i slutet på april. Och nu är det bara barnen i familjen vi talar om. Trevligt var det och jag åt massor av kakor! Alltid goda kalas där!

August fick ta på sig pyjamas hemma hos mina föräldrar innan vi åkte hem, när vi kom hem somnade han genast.

Nu ska jag gå och lägga mig, imorgon börjar allvaret med två arbetande föräldrar och dagislämning varje morgon!

Inga kommentarer: