fredag 23 januari 2009

TGIF!!!!!!

Vad skönt det är att använda samma rubrik varje fredag, då slipper jag försöka vara påhittig.

Jag ska få en student! Herregud! Jag vet ju inte ens vad jag själv håller på med, kanske bäst att jag börjar fundera över det nu. Annars kan det bli svårt att handleda en student med massor av smarta frågor på lut. Jag ska "dela" studenten med min kollega så jag har inte ensamt ansvar, men ändå.

Igår var det kaos på jobbet, hur mycket som helst att göra! Jag har fått nästan tre extra flextimmar på två dagar. Fast så kan jag inte göra sedan, jag ska ju hämta på dagis varje dag. Då får avdelningen nöja sig med mina ordinarie tider, annars får de börja köpa mer tid av oss. "Min" arbetsterapeut vaktade på mig idag så jag gick ifrån avdelningen i tid för att hinna skriva journaler. Men idag hade jag bättre koll på läget så jag kunde prioritera stenhårt. Det är aldrig kul att prioritera bort patienter, jag skulle vilja hinna med allt - men det går inte! Avdelningen är knökfull med jättesjuka patienter, det är mycket att göra. Och så går det rykten om att de ska dra ner fler vårdplatser, samtidigt som kommunen ska lägga ner avdelningar på äldreboenden. Hur tänker de? Ska de börja praktisera ättestupan igen? Folk blir ju liksom inte friskare bara för att det finns färre platser, det kommer bara att bli överbeläggningar så personalen går på knäna.

August är en riktig dagiskille nu! Tre dagar i rad har Rickard fått lämna honom där på morgonen och hämtat honom på eftermiddagen, det har fungerat jättebra! Vad skönt, jag som var så orolig. Klart att det kan bli bakslag, men det är roligt med en bra start. August äter, sover och leker som han aldrig gjort annat. Det är ju heller ingen nackdel att det är mycket barn sjuka nu så det är väldigt lugnt på Augusts avdelning. Det är 20 barn inskrivna, men det har nog inte varit fler än 10 åt gången någon gång under de här två veckorna. Skönt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man känner sig alltid lite ringrostig tycker jag, när man får en student. De frågar sällan om det man förväntar sig. Men det är nyttigt att tänka till.
Undrar om det är "min" avdelning som var full av jättesjuka?
Skönt hur som helst att vara ifrån avd. dessa dagar.
Trevlig Helg

Camilla sa...

Det var bara det att vi inte tog med oss vagnen. För vi tänkte att det går nog bara hon är tillräckligt trött, men icke! Nu vet vi det. Vi är oftast hemma hos oss när vi ska träffa folk, så då är det inga problem. Får se till att åka bort lite oftare, för att träna=).