lördag 31 januari 2009

Årets första blomma!

De här små söta fick jag syn på idag när jag kom hem från löpningen. Nu är det ju inte ett vårtecken eftersom vintergäck brukar blomma just på vintern, men jag blir alltid glad av lite blommor. Jag tycker lite synd om de människor som typ i januari - februari säger saker som "Nu behöver det inte komma någon snö, nu kan våren få komma", eller "Nu känns det som vår i luften!". Vad besvikna de ska bli, det blir ju liksom inte vår mitt i vintern, även om det inte är snö. Dessutom kommer det alltid bakslag (kan man ju kalla det om man inte gillar vintern) så det är nog mer lagom att börja sikta mot våren i slutet av mars, början på april sådär.
Jag vänter ju fortfarande på att vintern ska komma, jag gillar snö! Fast om det inte är någon snö så är det bara onödigt med minusgrader, det blir bara hårt och knöligt ute då.

Och till sist, ett tips till er som ska testa mitt lilla fredagskämt: jag trodde ju att de allra flesta människor vet vad stol heter på engelska, men så var uppenbarligen inte fallet (märkte jag redan på fler än en person på jobbet). Prova att säga chair istället för"steuol" så blir det bättre...

1 kommentar:

Anonym sa...

haha chair å desk var två av de första ord vi fick lära oss i skolan, jag minns det som igår. vi fick skriva lappar med "chair" och "desk" åså ja satte vi dom på just stol och bänk. HAHA.