fredag 30 januari 2009

TGIF!!!!!!

Rickard tyckte att det blev lite svårt att läsa, men jag tycker det går bra. Kör väl så här ett tag, men ni kan ju säga till om ni blir alltför trötta i ögonen.

Dagisveckan har gått över all förväntan, August stormtrivs. Jag fick ju magknip när han var ledsen i måndags morse, men det var bara en gång. Igår och idag har han till och med vinkat och sagt hejdå när jag har lämnat honom. I morse när jag sa att jag skulle till jobbet så fick jag en kram och en puss, sedan vinkade han och sa hejdå och så vände han och gick. Det var han som lämnade mig!

Jag har längtat hela dagarna efter att få hämta honom igen och han har sannerligen inte gjort mig besviken! Varje dag skrattar han lyckligt och kommer springande och kastar sig om halsen på mig. Sedan vill han snabbt ner igen för att fortsätta leka, men det är kul att han blir så glad när jag kommer. Fast han vill inte gå hem sedan, det finns så mycket viktiga saker han måste fixa med på dagis. Åka rutschkana till exempel och sedan låta alla leksakerna åka också. Igår sprang han och gav "sin fröken" en kram när vi skulle gå hem. Känns jätteskönt att han trivs så bra! Jag är också jättenöjd, jag tycker så mycket om personalen (än så länge i alla fall...). Det är en väldigt behaglig stämning på avdelningen och det känns bra. Personalen verkar inte heller bli störda av att jag ringde de två (OK, tre kanske...) första dagarna för att höra om allt var bra. Tvärtom så uppmuntrade de mig och sa att det är jättebra att ringa, jag får ringa så ofta jag vill... Vilket jag gärna skulle göra, men jag känner liksom på mig att de kanske skulle tröttna om jag verkligen gjorde det - typ fyra gånger om dagen eller så...

I förrgår tränade jag intervaller för första gången på typ tre månader. Om jag ska ställa upp i de tävlingar jag funderar på så måste jag nog träna lite... Det går ju både bättre och är betydligt roligare att tävla om man är tränad. Men det gick bra faktiskt, mycket bättre än jag förväntat mig. Skulle köra terrängintervaller, men det var glashalt i spåret. Det blev tusenmetersintervaller på gångbanan vid Nyköpingsvägen istället. Tre tanter höjde en aning på ögonbrynen när de mött mig två gånger och blivit omsprungna en gång.

August har fått påfyllning till sin pärlplattebondgård; en hund och två får. Tyvärr har jag inte tagit hem dem från jobbet än eftersom jag inte är helt säker på att de klarar en väsktransport till och från dagis på eftermiddagen.

Nu ligger jag och tjuter av skratt igen. Har just bett Rickard göra samma översättning som vi sprang runt med på jobbet idag. Hälften tjöt av skratt där också, resten höjde på ögonbrynen och droppade torrt kommentarer som "Hög nivå, verkligen!" Och det var det väl kanske inte, men vaddå - det är ju fredag!

Testa själva (roligast om man är lite övertrött...):

Säg följande ord högt på engelska: KÖPA SE STOL 10. Haha! Trevlig helg!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha!! Det där är min typ av humor också! Trevlig helg till er från oss!

Anonym sa...

haha, bra skämt :P det gäller ju bara att man fattar också :P å inte är så trög som jag.. hehe

Anonym sa...

Ha, ha! Kram Hanna J

Anonym sa...

Så härligt att August trivs på dagis och att personalen är bra. Jag tycker också jättemycket om personalen på Jens dagis.
Visst är det härligt när de blir så glada när man kommer. :)
Ha en fortsatt fin helg. Kramar från Ulrika.