lördag 27 december 2008

Tvivelaktigt mode just nu(enligt mig alltså...):

  • blanka tights/leggings - ser ut som latex och vem vill gå klädd i det på stan liksom (eller över huvud taget förresten)... Silver- och guldtights känns inte heller så hett - inte ens på småtjejer.
  • Kombination: ballerinaskor (eller andra tygskor), tubsockor, stoora mjukisbyxor (verkar vara extra hett om de är lånade av pojkvännen så att det står typ Henrik eller nåt över hela benet) samt kavaj. Kommentra överflödig...
  • Kombination 2: Strumpbyxor (märk väl: inte tights utan lite halvtjocka strumpbyxor) med t-shirt till, en t-shirt som slutar mitt på, eller ovanför, rumpan. Gärna med vita trosor under som lyser igenom lite. Hallå? Vad har jag missat?

Hur uppkommer sånt här mode egentligen? Är jag på väg att börja samla pensionärspoäng nu när jag klagar på modet? Vad är det för fel på en fin tunika eller klänning till strumpbyxorna? Varför inte ha typ gympaskor och en normal jacka till mjukisbyxor, varför kavaj och tygskor?

Jaja, det är kul med något som piggar upp när man går på stan...

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! Håller fullständigt med! Vi kan samla pensionärspoäng ihop!