måndag 22 december 2008

Nu är det jul!

Idag har jag jobbat sista dagen innan jul, skönt! Nu är jag ledig en knapp vecka, jag jobbar den 29-30/12. Men då ska jag vara på IVAK och strokeavdelningen så det blir lite omväxling. Men sedan är jag ledig fram till den 19/1, jag ska mysa med August och sedan börja skola in honom på dagis.

Idag har vi tagit in granen och klätt den. Lite tidigt, men vi åker till mina föräldrar på julaftons morgon så vi vill hinna se den lite innan det. Vi hade köpt plastkulor till den så att inte August skulle göra sig illa om han tappar någon på golvet (för jag utgår ifrån att han inte kommer att lämna granen ifred). För att vara säker på att det var en hållbar kula så släppte jag den på golvet för att se om den studsade. Smart val! August är nämligen lättlärd och nu vet han precis vad man ska göra med kulorna... Tur att det var "studskulor" i alla fall.

Imorgon kommer Sofie och Per hit på lunch, trevligt! Då ska vi äta heta räkor, ingen tjuvstart med julmaten - så gott är det inte. Imorgon kväll firar vi lilla julafton här hemma tillsammans med Rickards föräldrar.

Nu ska jag vila lite i soffan, är trött efter dagens simpass. Vi körde ganska hårt, och rätt långt också - drygt 4000 meter. Bra uppladdning inför julens choklad...

God Jul och Gott Nytt År!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Till Ludwig köpte jag först ett plektrum, och bad de i affären att göra ett hål i. Sen gick jag till Dahlströms Guld och fick hjälp med en kedja och en krok , så de kunde sitta fast, och så gjorde hon i affären kedjan lite mörkare, och så blev det ett halsband :)

Anonym sa...

God jul! Vilka fina bilder!

Anonym sa...

GOD JUL! Fina bilder på grabben! Hihi! Ha det bra! Ses på måndag på avdelningen då! :) Hihi. Kram

Anonym sa...

Hej Marie!
Jag önskar dig och din familj en varm och underbar jul.
Stor kram från Ulrika.