onsdag 31 december 2008

Stödgrupp?

Min chef (och några kollegor) tycker att det behöver starta en stödgrupp för Rickard och en av mina kollegors man. Anledningen? Jag och min kollega tycker att det är rätt viktigt att barnens strumpor matchar resten av kläderna och våra kollegor tycker att vi är för hårda mot våra barns pappor... Rickard gapskrattade när han hörde idén!

När vi hade suttit och pratat om kläder och matchning en stund så sa en kollega till mig: "Så om jag har förstått det rätt så packar du alltså en extra tröja som matchar till byxorna August har på sig, ifall att han spiller på den matchande tröjan han har på sig?".
Det stämmer ju så jag svarade ja på frågan, då såg hon ut som om hon skulle svimma. Men hallå, är det konstigt eller? Jag tycker mer att det är bra planering.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår inte vad din chef menar. När Hilda var matchade jag napparna med kläder. Och packade jag med ett ombyte så packade jag ner en matchande napp. Helt normalt beteende!

Anonym sa...

Lätt att man ska matcha! Det skulle jag också göra om jag hade en liten unge. Man gör ju det med sina egna kläder så why not! :) Lätt matcha bara. Gott Nytt År!