onsdag 31 december 2008

Gott Nytt År!

Nu har vi förberett det som ska tas med ikväll när vi ska till ett par kompisar och fira in det nya året. Den vita chokladtårtan är dekorerad, potatisgratängen är klar och drycken står på kylning i bilen. Potatisgratäng förresten, vem har uppfunnit den osmakliga maträtten? För att inte tala om Jansons frestelese, får rysningar... Jag ska äta bulgur till maten tror jag. Det är bra när man delar upp vad alla ska ta med sig, om vi hade blivit bjudna på allt så hade det varit rätt så oartigt att ta med sig egen mat för att man inte tycker om det som bjuds. I alla fall om man är vuxen, och det räknas jag väl som även om jag känner mig mycket osäker på den punkten emellanåt.

Rickard och August är på stan och köper present till värdparet och jag ska ge mig ut på årets sista träningsrunda.

Gott Nytt År!
(och glöm inte att det är otrendigt med nyårslöften, de ger bara dåligt samvete)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Marie!
Jag önskar dig och din familj ett riktigt gott nytt år!
Ha en underbar kväll!
Stor kram till dig från Ulrika.

Anonym sa...

Gott Nytt År! Nästa vecka är det inte så mycket särskilt som händer, ska till MVC den 8:e (torsdag?) men annars är vi omkring hemmet och stallet :) Vill August rida tror du?