måndag 29 december 2008

Jobba, jobba!

Idag var det lite vardag igen, suck! Nejdå, jag tyckte att det var ganska mysigt att gå till jobbet och inte har jag jobbat ihjäl mig precis. Jag jobbar ju bara imorgon också, sedan är jag ju ledig nästan tre veckor.
Har haft ont i bröstryggen ett tag så idag fick jag lite hjälp av två kollegor. De provade att trampa på min rygg (nej det brukar vi inte göra med patienterna), trycka, bända och stretcha lite. Men inte förrän en av dem lyfte upp mig bakåt knäckte det till. Och jag som alltid säger till min kusin att inte hålla på och knäcka fingrarna eftersom det inte är bra för lederna...
Trodde nog att jag fick tillräcklig rörlighetsträning i ryggen av simningen, men tydligen inte. Annan träning får man i alla fall, jag är jättetrött i kroppen efter 4000-meterspass både lördag och idag.

Igår var det fika hela dagen! På förmiddagen fick vi besök av familjen Kihlstrand som vi brukar umgås med i fjällen. Tyvärr kommer de inte upp i år (eller nästa år är det ju faktiskt då) utan ska till Alperna istället, synd! Vi fikade och spelade spel och fick visa upp vår nyrenoverade lägenhet.

På eftermiddagen var vi på släktmiddag hos Rickards faster och farbror. Det var över 20 personer där, men August var bara blyg en liten stund - sen showade han järnet. Augusts låtsaskusin (eller bonuskusin låter kanske trevligare) Oliver var jättesnäll och passade August och lekte med honom. De kröp kors och tvärs under bordet och jag vet inte vem som hade roligast; August 1,5 år eller Oliver 12 år... Skönt var det i alla fall, att få äta en liten stund i lugn och ro.
Fast lite konstigt är det tycker jag, med mat klockan tre på eftermiddagen. Jag är ju så inrutad på lunch runt tolv - ett, vet ju inte vad jag ska äta innan när det är en så konstig mattid.
Som jag brukar fundera om jag passerar McDonalds runt tre-fyratiden en eftermiddag och det är massor av folk där. Vad äter man där vid den tiden? Inte äter man väl en BigMac till mellanmål? Eller? Annars är det väl vääldigt sent för lunch och ovanligt tidig middag. Jaja, det kan ju finnas folk som har andra vanor än vi, det måste jag lära mig!


Det kan vara skönt med lite sällskap ibland när man ska sova, här delar August kudde med "Umpa". (Ska avslöja att jag fortfarande är nojig och vänder över August på rygg när han somnat. Fast han snor omedelbart runt igen...)


Så här mysigt är det att tjata till sig en macka och sedan smita in i en mysig (men knappast välstädad) garderob och fika lite.




1 kommentar:

Anonym sa...

tack :) ja, de skulle vara jättetrevligt.
Då får ju även jag se den nyrenoverade lägenheten :)
Men vi kan väl höras av eller så nån dag?
Kramar!