söndag 16 november 2008

Bättre

I natt har vi haft det lugnare. Ingen som ville ha vickning eller kolla på TV. Dessutom bara ett "dricka vatten-uppvaknande" (fast en sisådär 3-4 nappisättningar), så man får väl säga att vi har haft en OK natt. August flyttade över till oss redan vid tolv, så det var ju inte så långt när vi skulle peta i nappen.

Idag på förmiddagen har vi fixat lite halvhemliga saker. Lite måste förberedas inför jul trots att det inte ens är advent. August var nöjd i alla fall, han har sett massor av traktorer. Sedan har jag varit ute och sprungit en sväng, ca 16 km tror jag det blev. Blåsigt!

Apropå jul, på Lindex spelade de julsånger i högan sky när jag var där i fredags. När jag påpekade att det ju är jättelångt kvar till jul så avslöjade de (kanske alla andra redan visste, utom jag) att de inte väljer musik själva utan får den skickad. Sedan så måste de spela den för det kan komma kontrollanter. Töntigt! De tyckte också att det är tråkigt med alla julkläder nu, man måste typ handla sina finkläder till jul och nyår nu - snart kommer nämligen vårkläderna...

August och Rickard sitter och läser. August har en bok med bilder på ätbara saker. På första sidan är det en jordärtskocka! Det tyckte Augusts gudmor Sofie var jättebra när hon såg boken (hon är kock, dessutom en ekologisk sådan). Rickard tycker att det är konstigt. (Boken alltså, inte Sofie). Förutom jordärtskockan finns bilder på bland annat palsternacka, aubergine och sötpotatis. Och en burk med ingefära. Och en hel kalkon, med fjädrar, huvud och allt. Fast August har nog faktiskt ätit allt det där, så så konstigt är det inte.

Sofie förresten, hon jobbar för Carola som har varit med och lagat mat i Bert Karlssons program om skolmat. Sofie kan massor! Hon kan till exempel laga massor av god mat utan saffran (som är det absolut äckligaste jag vet). Fast man får inte säga äckligt, men här är det inga barn som hör.

Vår eftermiddag kommer att bli skittråkig! Rickard ska sitta och ha valvaka (invänta resultatet från omröstningen). Ni har väl inte glömt??

Vad är väl ett presidentval i USA mot en omröstning med handskklädda killar som vill ha ett TV-spel??

3 kommentarer:

Carpe Diem sa...

Ojoj nu är det nära...ring till hela släkten nu Rickard och säg åt dem att rösta. Jag vill komma och lära mig gitarr hero...för jag är verkligen pinsamt dålig. Lycka till/Catarina

Anonym sa...

Idag funkar inte länken?! Är tävlingen avslutad? Hur gick det ?

Anonym sa...

Hej!
Hmm, ja lite tidigt för julsånger i affärerna tycker jag.
Jag är så sugen på glögg men försöker hålla mig till första advent iaf. :)
Sköt om dig.
Stor kram från Ulrika.