söndag 26 oktober 2008

Söndagsfika

August verkar verkligen trivas i sin vagn. Han sover nästan alltid utomhus och om han sovit två och en halv timme så brukar vi väcka honom för att han inte ska vara uppe halva natten sedan. Men rätt så ofta när vi kommer ut för att väcka honom så ligger han redan vaken och filosoferar för sig själv. Vi har ju babyvakten i vagnen så vi hör minsta knyst, men det är alltså ganska ofta som han inte säger något alls när han vaknar. Det är ju jätteskönt att han inte blir ledsen när han vaknar och det är himla mysigt när man kommer ut till vagnen och möts av ett strålande leende. Han gråter ibland också när han vaknar, men det är ju skönt att han ofta kan ligga kvar och morna sig lite i lugn och ro utan att känna sig övergiven.

Nu i eftermiddag kände vi för att hälsa på någon så vi åkte en sväng till Lerbo. August blev jätteglad över att få träffa farfar och farmor och lekte för fullt. Freja (hunden) blir dock alltid lite sotis och ska helst sitta mitt bland leksakerna. Rickards mamma hade bakat en äppelpaj som vi fikade på, jättegott! Jag har varit fikasugen i flera dagar så det passade ju bra. August hjälpte sin farfar att vispa vaniljsås och Lasse försökte få August att sticka ner fingret för att ta lite sås och sedan slicka på fingret. August förstod inte alls vitsen med det (och lika glad för det var jag...) och när han av misstag fick lite sås på handen så sträckte han fram den för att få den avtorkad...
När vi skulle fika skulle August få lite äppelbitar från pajen, vi tänkte att han kunde ju få smaka litegrand bara. Men han spottade ut och så åt han smörgås med levepastej istället ;-).

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, ja, de får slå sig ihop, det kan nog bli något riktigt mäktigt i konstväg. :)
Jag har inget direkt hjälpmedeln när jag ser på film, om inte Daniel räknas vill säga? :)
Jag ser mest svenska filmer för jag är nämligen urkass på engelska... hihi Om jag ser en engelsk läser Danne för mig, snäll man jag har. Borde väl träna mer på engelskan men då är det ju inge kul att se filmen, har ju inga bilder att hänga upp språket på heller. Om filmen bygger på en bok och jag läst den så brukar det dock gå bättre.

Så bra att August föredrar macka framför sötsaker. hihi
Godnatt och kram från Ulrika.