tisdag 28 oktober 2008

Tråkigt och roligt

Nu är alla räkningar betalda för den här månaden, inklusive anmälningsavgiften för Göteborsvarvet i maj. Jag hade mycket räkningar den här månaden, inte kul. Men nu får jag ju lön så jag blev inte helt barskrapad. Fast eftersom Rickard inte får så mycket pengar för tillfället så måste ju liksom jag bidra lite mer till den allmänna konkursen... Nej, jag ska inte klaga - det finns de som har det mycket värre. Vi har faktiskt råd att unna oss en hel del, man får prioritera.

Jag och August har varit hemma två dagar nu, Rickard har jobbat. Vi har haft jättemysigt tillsammans, August och jag. Gått på stan, lekt i lekparken och bara varit hemma och lekt och gosat. Igår eftermiddag kom min mamma och mormor förbi ett par timmar, August var helt vild. han lekte och busade tills han var helt svettig. Jag fick fina blommor av mormor och August fick ett paket. Mormor hade köpt en leksak som är en stålkonstruktion med träkulor på. Den passade August alldeles utmärkt eftersom han gillar att pillra med småsaker.

August har lärt sig att stå och gå på tå och det är han väldigt stolt över. För ett tag sedan lärde han sig också att snurra runt runt, så nu har han många konster att visa upp när vi får gäster och han blir uppspelt. Han är ungefär som en Jack Russel...

Han är så gullig med sin docka, han pussar och kramar henne och "pratar" bebisspråk med "liten" röst när han pratar med henne. Fast ibland biter han henne också, jättehårt.

Igår kom han på ett bus, eller rättare sagt - han tyckte själv att han var busig. Han har några små trägubbar som ska sitta i ett tåg. De hämtade han och så gick han och lade dem under vår säng, sedan tjöt han uppspelt och skrattade helt hysteriskt. Sprang ett varv i lägenheten, plockade fram gubbarna, skrattade helt vilt och så började han om från början igen. Han höll på med det jättelänge, snacka om lättroad...

Idag träffade August en ny kompis i lekparken. Jag var helt säker på att det var en liten tjej så jag frågade pappan vad hon hette. "Han heter Leo" blev svaret, lite pinsamt.

Imorgon kväll ska jag hem till en kollega på myskväll. Vi ska beställa mat och titta på film (tror jag), det ska bli jättekul!

Inga kommentarer: