söndag 26 oktober 2008

Söndagseftermiddag. Skön dag idag, lång dag. Vi vaknade vid halv åtta i morse, eller det var då August väckte oss. Ganska pigga var vi då och när vi hade ställt om klockan var hon helt plötsligt bara halv sju och vi hade en lång och mysigt förmiddag framför oss. August ville gärna leka och busa i sin spjälsäng efter frukosten och det fick han såklart. Han fixade och donade och pratade med sig själv i nästan en timme i sängen, under tiden sorterade jag en massa viktiga (och oviktiga) papper som jag inte orkat ta tag i förut. Nu är det ju dock slutet på månaden så då behöver jag ha lite koll på räkningarna. Rickard passade på att slipa klart golvet i vårt nya sovrum, det blir jättefint!

Vid tio stack jag ut på en löparrunda, det blev väl en 17 km tror jag. Men hjälp vad blåsigt det var idag, det var kämpigt. Blåst är nog det värsta väder jag vet, annars är jag inte särskilt väderkänslig (om det inte är typ 35 grader varmt).

När jag kom hem vid halv tolv hade August precis ätit och skulle till att sova. Stackarn, han var ju trött och hungrig redan vid halv elva – vintertid är inte till för småbarn. Vi får ju dock försöka skjuta lite på allt så det blir skapligt normala tider. Fast vi har tänkt att utnyttja vintertiden och försöka lägga August vid sju istället för vid halv åtta - åtta som vi gör nu. Får se hur det går.

Till lunch åt jag och Rickard kalkonchorizo (endast 6% fett, bra va?) som vi inhandlade igår eftermiddag när vi var på julmarknad på Julita Gård. Jag är egentligen helt emot allt som har med julen att göra innan första advent, men jag var lite nyfiken på den där julmarknaden så vi åkte dit en sväng igår eftermiddag. Där fanns det massvis av keramik, ull och annat hantverk, det köpte vi inget av. Men det fanns även väldigt mycket ätbart och då plockade Rickard fram stoora plånboken... Nejdå, vi köpte inget onödigt även om det såklart fanns massor av goda sylter, honung, godis, dyrt bröd och annat som man förmodligen glömmer bort längst in i skafferiet för att man inte vet vad man ska ha det till när man väl köpt det. Vi äter ju nästan aldrig något som man ska ha sylt eller marmelad till och då kan man ju faktiskt köpa på ICA. Men lite gott blev vi sugna på så vi köpte rökt lax (älskar både Rickard och jag), glögg (till Rickard, jag tycker det är jätteäckligt), kalkonkorv (eftersom vi alla tre gillar korv och det faktiskt kändes som ett lite bättre alternativ, dessutom var den nästan lokalproducerad – från Nyköping) och så ett par saker som ska bli presenter.

Igår förmiddag var jag och August till badhuset, vi hade jättemysigt! Det var väldigt lite folk där så det var lugnt och skönt. August ville bada i bubbelpoolen, det vill han ofta. Fast han sitter på kanten och badar bara underbenen och tittar på folk. Igår ville han aldrig sluta bubbla, två hela ”bubblingar” satt vi där och det var ju skönt.

Jag har en rätt körig vecka framför mig, hehe. Imorgon och på tisdag är jag ledig för att vara hemma med August. På onsdag och torsdag jobbar jag och på fredag är jag ledig för att åka på SPA!!! På onsdag kväll ska jag på tjejkväll med några från jobbet (vi ungdomar...). Hur ska jag ta mig igenom den här veckan?? ;-) Skojar bara, det ska bli skönt med en lugn, rolig och mysig vecka, även om alla vanliga veckor också brukar vara helt OK.

Inga kommentarer: