måndag 15 december 2014

Lucia i kubik och kvadrat

Den gångna helgen var mycket intensiv men rolig. Tyvärr orkar jag inte riktigt med när det blir för mycket, men nu är alla Luciasaker undanstuvade till nästa år. August och jag var med i den stora Luciaföreställningen i Duveholmshallen i lördags och det innebar rep, genrep och två föreställningar - mastigt! Dock mycket roligt, jag älskade det!
Vi bjöd hit min mormor och bjöd henne på föreställningen så hon gick med Rickard och Irma på en av föreställningarna. När vi kom hem blev det fruktsallad och lite julklappar till barnen innan vi stupade i säng. Igår bakade vi lite pepparkakor och August, som har blivit en riktig liten bagare, bakade cupcakes. Sen skulle Irma på kalas och jag fick vila en stund innan det var dags för julavslutning och luciafirande med simklubben.
Intensivt som sagt, men nu är det nästan hanterbart fram till jul. En julfest, en glöggkväll, en begravning...

Inga kommentarer: