måndag 10 februari 2014

Oh my...

Hade tänkt mig en lugn stund med bastu och dusch efter Plask & Lek, simtävling och försvunnen pappa och dotter, men ack vad jag bedrog mig. Först: minst tjugo (eller OK, det var kanske fem, men det lät som tjugo) babysimmare som gallskrek i duschen - jösses vad de vrålade. Note to myself: Vi ska bara ha två barn, vi ska bara ha två barn! In i bastun och där satt minst hundra (eller ja, kanske tolv, men de lät som fler) tanter och tjattrade. Trodde hjärnan skulle explodera. Fast då hade ändå inte Irma tagit i ett fäste till trappräcket och bränt sig än... Eller ramlat baklänges på det nyspolade golvet när vi kom ut i duschrummet igen. Vi ska bara ha två barn. Och då hade jag nästan hunnit glömma att hon både klämde handen i en dörr, ramlade baklänges ner från en bänk och ramlat framstupa över en stol på hjul när jag hämtade henne på förskolan... Vi ska bara ha två barn. Nu tittar jag på Familjen Annorlunda - är det lugnare att ha tolv barn?

I övrigt har jag klarat av ett gäng utmaningar idag och Irma fick MVG hos logopeden.

Jill vann tävlingen om en puss i påsk - grattis! Det rätta svaret var frikort - ni får googla själva vid behov.

2 kommentarer:

Emmy sa...

Ojojoj det är svårt ibland att inte få nervsammanbrott i simhallen. Får komma ihåg att ta och uppskatta dem träningar då jag som ensam tjej får ta mig till ett i princip tomt omklädnings- och duschrum i framtiden - samt inte trilla. Det är väl åtminstone bättre på onsdag så hoppas vi ses då! Kram :)

Jill sa...

TACK! Den ska jag minsann driva in! PS. Ibland kan man få en till som bonus... ("Vi ska bara ha två barn"...) Hi hi! ;)