fredag 10 januari 2014

Framåt!

Idag hade jag tänkt vara vaken hela dagen, men eftersom Rickard hittade mig sovande i soffan när han kom hem klockan två på eftermiddagen så lyckades det uppenbarligen inte helt... Men hur som helst, jag tror kanske att jag börjar bli lite piggare, slutet av veckan har i alla fall varit bättre än början.

Jag börjar längta lite till tävlingssäsongen (triathlon alltså, skidsäsongen är jag ju mitt i men det har mest trillat över mig) och det känns skönt att ha energi till att se fram emot saker. Det blir en hård säsong, många tuffa tävlingar så det är bara att hoppas att jag håller mig frisk och hel. Det får nog bli ett inlägg längre fram där jag avslöjar lite mer planering detaljerad planering tror jag. Det är i alla fall jätteroligt att familjen är så med på noterna, men det är klart - det är ganska mycket husvagn, roliga utflykter, bus med mor- och farföräldrar, grillning, godis och spänning inblandat när det är dags för tävling.

Idag har jag sysselsatt mig med den oerhört viktiga sysslan att googla åldern på mina konkurrenter för att se vilka som hamnar i min age group i VM-kvalet i Motala. Överraskande nog var flera stycken väldigt mycket äldre än jag trodde, rätt skönt...

Normalt sett tävlar man som senior till och med 35 års ålder, därefter tävlar man i masters som är indelade i femårsklasser (om man vill, man får vara kvar i seniorklass istället), men inför VM i långdistans som går i Motala 2015 så plockas det ut från age groups ända från 18 år, vilket innebär att jag bara tävlar mot de som är 30-34 år.

Inga kommentarer: