torsdag 12 december 2013

Ikväll går det bra...

Inte nog med att jag har världens ångest för att jag missar Augusts Luciafirande ikväll (han tycker dock bara att det ska bli kul att visa det för mig på film sen...) - allt annat verkar också gå snett. På eftermiddagspasset var jag livrädd för att det var så isigt, jag fick ont i huvudet av pannlampan och jag mådde illa. En storm har kommit in och jag blåser nästan av spåret.
När vi väl kommer tillbaka till stugan och jag ska laga mat och titta på julkalendern så går strömmen - det blir kolsvart! Med tanke på stormen är det väl inte troligt att den kommer tillbaka inom några minuter eller så. Duscha i totalt mörker, försöka att inte tänka på för mycket skräckfilmer... Eftersom det är så tyst i stugan tar jag för givet att alla andra gått tillbaka till vallaboden där de var när strömmen försvann. Därför går jag naken från duschen runt i stugan och försöker leta reda på diverse saker. Tills jag hör en röst från soffan... Tur att det var mörkt kanske.
Just nu har jag alltså kolsvart runt omkring mig, har ätit godis istället för mat, har missat julkalendern och borde låta bli att hålla på med telefonen för att spara batteri. Skulle inte jag vila min hjärna?
Till sist kan jag bjuda på en bild från förmiddagspasset - det känns som att den sammanfattar den här torsdagen fint...

Inga kommentarer: