söndag 10 november 2013

Söndag

Jo men alltså. Gå upp klockan 04.45, springa ett maraton, basta och bada bubbelpool, vara vaken 21 timmar, en plastflaska med innehåll, en hjärna som inte är helt i fas, några glas vin med Sprite, massor med folk, glömma bort att äta maten, fest på toaletten, deep talk ute i novembernatten, musik, utspillda glas.
Det kan bli katastrof. Eller succé. Det kändes som det sistnämnda. Fast sådär idag vet jag inte... Tydligt är det i alla fall att jag har en tendens att gå all in i allt jag gör - släpper sällan på kontrollen men om jag gör det så blir det rejält.
Kallar mig inte för helnykterist (särskilt inte efter igår) men eftersom det mesta med alkohol inte smakar så gott och eftersom jag är rätt noga med att ta hand om mig själv för att få ut optimalt av träning och tävling så dricker jag mycket sällan, knappt en gång om året. Men igår kände jag verkligen för att vara precis där och då, slappna av totalt och inte tänka så mycket.
Fast visst, inte jättekul idag. Men senast jag var lite "dagen efter" var förra sommaren när vi dansade på Harrys så är det inte oftare än så så kan det kanske vara rätt ok att vara lite trött och inte göra mycket alls en dag då och då.