tisdag 22 oktober 2013

Tisdag

Sitter inne hos August och knappar lite medan musik från spellistan "Irmas myslåtar" strömmar ut från datorn. August gillar sällskap när han ska sova och han tycker om att lyssna på musik också, men hans egen spellista kändes inte som någon bra "att somna till-musik". Fast jag gillar hans smak faktiskt (kanske förutom alla Idol-artister och Sean Banan), vi lyssnar mycket på Avicii tillsammans.

Idag råkade jag förolämpa Irmas jämnårige kompis Noel. Han skulle vinka tillsammans med Irma i morse eftersom hon inte ville vinka tillsammans med den fröken som jobbade i morse. Jag sa till Noel att jag tyckte det var snällt och att han var gullig. Då tittade han trumpet på mig och sa "Jag är INTE gullig!". Hoppsan! Undrar vad han hade velat bli kallad? Tuff? Börjar det i så fall så tidigt?

Tisdag betyder tröskelträning. Jag var lite osäker på om jag skulle kunna springa överhuvudtaget (här var jag tvungen att googla på om överhuvudtaget var ett ord eller flera eftersom jag fick hjärnsläpp...) på grund av höften som började spöka igen i lördags. Men skam den som ger sig! På med mina pålitliga Gel-Lyte (som är alldeles för hala i skogen nu egentligen) och ut. Och visst funkade det! Inte utan känning, men nu ikväll känns det bättre än det gjorde i morse. Det verkar som att jag inte kan springa i stadiga skor och/eller med inlägg längre, jag får ont efteråt varje gång. Mina Gel-Lyte har däremot tagit mig runt en halvmara när jag körde triathlon på Tjörn samt 30 km Lidingölopp utan att jag känt av den där j...a höften alls! Visserligen blir jag sjukt trött i vaderna istället, men det går väl över. Minskade dock ner på passet kraftigt idag, blev bara totalt 12 km varav 6 tröskeltusingar. Skönt väder, lite regnigt och lagom temperatur.

På eftermiddagen hade barnen och jag pysseleftermiddag, men självklart kunde jag inte låta bli att rensa lite i pysselskåpet samtidigt. Till slut blev jag överhettad i hjärnan, tur att vi inte bakade bullar som jag först tänkte.

Nu ska jag skriva ett roligt och spännande mail!

1 kommentar:

Titti sa...

Fast vet du?! Skulle du råka stava fel eller särskriva så är det inte hela världen... Det är bara ett i-landsproblem ;-)