tisdag 25 juni 2013

What a day!

Herregud säger jag bara! Ska ungarna fortsätta som idag så kommer jag att bli utbränd på semestern innan veckan är slut - som de har skrikit, bråkat, gnällt och trotsat idag! Jag höll på att bli galen! Till slut fick jag nog och så bakade vi muffins. Inte för att jag tyckte att de hade förtjänat lite extra mysigt pyssel i köket utan för att jag ville ha lugn och ro en stund och vet att de brukar vara tysta medan de slickar skålen...

Var hos logopeden med Irma i morse, det gick bra. Irma är inne i en väldigt blyg period och var först inte så himla sugen på att prata, vilket ju lite är förutsättningen för att logopeden ska kunna göra sitt jobb, men hon kom igång efter en stund. Nu behöver vi inte komma tillbaka förrän om ett halvår för logopeden tycker att det går bra för Irma och att de uttal hon har svårt för är "normala".

Nu ikväll efter löpningen har jag avverkat en timmes rehab/prehabövningar framför tv:n och sedan tyckte jag att jag var värd nytt nagellack på tånaglarna. Fast nu kan jag inte gå och lägga mig för lacket torkar ju aldrig, typiskt! Kanske slår till på ett bildinlägg från Astrid Lindgrens Värld, vi får väl se.

Tog en sväng med stadsbussen förut, den åkte till en helt annan del av stan än jag hade tänkt mig. Efter en extra promenad kunde jag dock hämta bilen som nu är lagad!

Inga kommentarer: