torsdag 23 maj 2013

Helg!

Japp, ledig fredag betyder helg redan på torsdagen. Trött dag på jobbet, men inte så stressigt. Lite filmmys med barnen innan ett simpass för mig. Körde en hel del medley idag, det hör inte till vanligheterna. Skönt och avstressande att köra något annat, lite mindre prestationskrav då. Jag tränar definitivt en hel del pass (i alla mina idrotter) som inte är jätteroliga, men det är kul ändå för att jag vet att slitet tar mig närmare mina mål. Men det jag kan känna kommer lite i skymundan ibland är själva rörelseglädjen när allt ska räknas i meter, kilometer, minuter, sekunder och placeringar. Jag är en tävlingsmänniska, men det ska ju vara kul! Skönt därför att köra något som avviker en del från det strikta och planerade.

Filmkväll nu innan sovdags, "Kings speech" stod på programmet och den kan jag rekomendera.

Förresten, angående gårdagens cykelpass så märktes det ju rätt väl att just själva mekandet och pysslandet med cykeln inte är mitt största intresse. Just innan vi skulle sticka iväg från klubblokalen frågade min granne mig om jag hade ordentligt tryck i däcken. Jag svarade att jag visste inte, men att Niclas kollat det inför Ceresloppet. "Gubbarna" höll på att få en hjärtattack och skrek nästan i munnen på varandra: "HAR DU INTE KOLLAT DÄCKEN SEN CERESLOPPET?!"

Eh, nej...

På två sekunder var en pump framtagen och däcken pumpade - tack för det!

Inga kommentarer: