fredag 3 maj 2013

Kumla Stadslopp 27/4 2013

Trots diverse magåkommor som gjort att jag både ätit och druckit i underkant dagarna innan bestämde jag mig för att genomföra Kumla Stadslopp som planerat i lördags. Jag har nästan inte sprungit alls på hela vintern och behövde kolla av formen och höften inför Göteborgsvarvet, ett 10 km-lopp är också en lite lagom genomkörare.

Mitt huvudsakliga mål var att inte kräkas eller svimma, vilket gjorde att jag sprang lite avvaktande hela loppet eftersom jag inte var riktigt säker på hur jag mådde. Jag hade bestämt mig för att köra mitt eget lopp och strunta i placeringar och tider. Eller ja, jag hade ju såklart koll på klockan, men jag brydde mig inte lika mycket om den som jag brukar göra.

Första varvet kändes bra, jag var piggare än jag trodde och det kändes rätt stabilt. Andra varvet blev jag trött och tappade ca 30 sekunder vilket är lite för mycket men ändå godkänt. Jag gick i mål på 40,27 och hade jag haft lite bättre mental form hade jag säkert kunnat göra ett sub 40-lopp, men jag måste slipa en del på mitt "jäklar anamma!" känner jag.

Tiden räckte till en 4:e-plats och jag är hyfsat nöjd, skönt också att höften kändes helt OK.

1 kommentar:

Emmy sa...

Grattis till fjärdeplaceringen Marie, vad roligt!