söndag 28 april 2013

Upp som en sol och ner som en pannkaka!

Jag ser att det har varit lite tunt med inlägg den senaste veckan och det kan ha sin förklaring, jag har haft annat att lägga energin på. Det var nog någonstans mellan onsdagen och torsdagen som jag dök. Onsdagen spenderades på Statt där det vankades planeringsdag med jobbet. Rätt mycket kreativt arbete får jag nog säga, jag var nöjd med dagen. Kanske att några av mina kollegor var lite mindre nöjda med att jag är ungefär lika bra på att sitta stilla på en stol som en uttråkad sexåring med myror i byxorna, men det är petitesser. Efter en lång stillasittande (hm...) dag så blev det ett hårt simpass, kvalitet i varje meter och tidtagning på allt jag gjorde - det gick jättebra men jag blev totalt slut! Åkte hem, åt middag och gick och lade mig. Sen så.

Hela natten och hela torsdagen visade sig min mage från sin allra sämsta sida, vilket gjorde mig rejält sladdrig och matt - jag var verkligen helt däckad! 800 kronor karensdag, hurra!

Jag är helt klart inte gjord för att ligga stilla! Redan vid elvatiden på förmiddagen började det värka i rygg, höfter och ben av att jag låg i sängen, men jag var för matt för att orka röra på mig. Vid tretiden tog jag en långpromenad till lekstugan (typ 15 meter...) för att kolla in smultronplantorna, efter det fick jag lägga mig på golvet och ta igen mig lite. Men jag skrapade ihop mig själv och hämtade barnen på eftermiddagen och i fredags var jag ju ledig med barnen så då var det bara att bestämma sig för att vara pigg - det gick väl ett tag i alla fall.

Men nu tycker jag att min mage har haft lite väl mycket egna påhitt den senaste tiden. Jag skulle nämligen tävla i lördags och jag tycker det börjar bli en dålig vana att ladda upp inför tävlingar med magbesvär. Älskar verkligen när min mage visar sig från sin allra bästa sida! Dock håller sig min hypokondriska ådra lugn när jag mår dåligt på riktigt, märkligt.

Tävla gjorde jag ändå, trots att jag var osäker på om jag lyckats pytsa i mig tillräckligt med vätska och energi dagarna innan. Skriver nog ett eget litet inlägg om tävlingen, men det får bli imorgon. Idag har cykling, skjutsande av August till olika kalas, inköp av lite blommor samt trädgårdsarbete stått på agendan.

Förresten, jag tror alltid att jag är rätt ointresserad av trädgårdsarbete - tills jag sätter igång med det eller besöker en handelsträdgård eller liknande. Då kommer jag på massor av saker jag vill ha och göra. Idag blev det bara lite smått, penséer, tagetes och liknande, men jag hatr plander på perenner, kaprifol, fruktträd och någon buske. Någon kanske har tips på fin, snabbväxande buske som vi skulle kunna sätta hyfsat nära staketet för att få lite mer ombonad känsla i trädgården? Alltså inte som en häck, vi ska bara sätta ett exemplar. Jag funderar på rhododendron, hur fort växer den?

Inga kommentarer: