måndag 29 april 2013

Måndag...

Jag lurades bara. Det blir alls inget inlägg om en tävling i solsken idag, det blir ett måndagsinlägg skrivet av en hjärna som av okänd anledning endast vilade ca 4,5 timmar i natt. Eller vilade och vilade, det var då jag sov men eftersom jag drömmer så mycket så kan jag inte tro att hjärnan vilade så värst. Lämnade barn och precis när jag hade tänkt att gå ifrån Augusts förskola kom en mycket trevlig kvinna och log och hälsade. En mycket liten tanke flög omkring långt bak i hjärnan på mig innan jag fick tag i den. Just det! Vi hade ju ett bokat möte idag, klockan 8.00! Tur att jag inte lämnade barnen några minuter tidigare... Fick i smyg iväg ett sms till mina kollegor om att jag skulle bli sen och låtsades ringa och kolla vart Rickard hade tagit vägen, fast jag egentligen lite diskret försökte berätta att jag hade glömt både mötet och att informera honom. Fattar inte varför jag inte bara sa som det var till henne, att jag glömt mötet?

Kom till jobbet 1,5 timme för sent bara för att informeras om att det fanns massor av patienter, verkligen massor! Har aldrig varit med om så många nya strokepatienter på en helg. Min chef, som är i samma köksgrupp som jag, frågade om vi skulle storstäda köket imorgon. Jo men visst! Förutom en timmes rond, ett möte med logopeden, ett APT och typ 118 patienter så har jag just inget annat för mig på mina 6,5 jobbartimmar imorgon, självklart skurar jag gärna kylskåp då, absolut!

Avslutning på Plask o Lek, med massor av gulliga, men vilda ungar. Jag fick choklad! Hemma senare än vanligt, ungar som vägrar somna. Och så, just det! Imorgon vankas det disco på Pandan. Inget avancerat, bara en timme på förmiddagen. Fast barnen ska ha med sig fika, popcorn och får gärna vara utklädda...

Over and out!

Inga kommentarer: