lördag 20 april 2013

Härliga lördag!

Ligger i soffan och har kopplat på massageprogrammet på TENS:en , riktigt skönt att ligga stilla för nu är jag ordentligt rastad. Barnen ville stanna hos farmor och farfar så länge som möjligt idag eftersom kusinerna var där, så här hemma röjde vi föräldrar runt ostört hela dagen ;-). Innan det var dags för en löparrunda tillsammans med klubbkompisar i det härliga solskenet så hann vi med att röja hallgarderoben och lite i garaget, vika tvätt och köra några nya maskiner. Vid kvart i tio drog jag iväg och i vanliga fall skulle jag nog inte kalla 17 km för långpass, men nu när jag har sprungit så lite så är jag riktigt nöjd med rundan som ett långpass. Med sällskap blir lätt tempot lite högre också, men det gick bra.

Efter att ha provat att öka distansen och därmed belastningen på kroppen så hade kanske en smart människa tagit det lugnt resten av dagen för att lättare kunna utvärdera om eventuella känningar efteråt beror på löpningen eller inte. Men nu är ju jag en gång för alla lite impulsiv emellanåt och idag kom jag på att det var lite saker som behövde fixas i trädgården, så efter lunch körde jag ett tokpass med kratta, sekatör, spade, skottkärra, såg och säckar - höll väl på i några timmar och mådde jättebra! Jag lider inte av att ha mycket ha göra, det är planering och att ha mycket i huvudet som jag lider av - rent kroppsarbete njuter jag av.

Rickard satte upp markiser, bytte däck på bilen och donade lite. Frampå sena eftermiddagen åkte han till Lerbo för att byta däck på husvagnen och hämta barnen. Jag bar upp lite grejor på vinden, skurade badrum, tog en snabb dusch och sedan fick Nishikin årets först tur när jag cyklade ut till Lerbo och mötte upp resten av familjen. Så om jag har ont i höften imorgon - hur ska jag då veta vad det beror på? Fast jag hoppas ju på att det inte gör så ont.

Nu ska jag bara köra ett stretchpass och sen är det godnatt! Mysmorgon med familjen imorgon!

Förresten, två dagar tog det för Rickard att upptäcka den lilla olyckan bilen råkat ut för (någon har råkat köra in i en liten stolpe så registreringsskylten är bucklig...). Han säger att vi aldrig ska köpa en ny och fin bil. Jag skyller på min lillebror som ringde och stressade mig just som jag skulle parkera. Bra förresten att registreringsskylten sitter där den sitter, annars hade ju själva bilen blivit bucklig.

1 kommentar:

Martina sa...

Buckliga bilar är inte bra, det blir dyrt säger min erfarenhet. Tur det bara var skylten! Låter som ni haft en härlig lördag, men jag tror ni gör mer på en dag än vad vi gör på en hel vecka eller två ;-) hoppas höfterna håller sig bra. Kram!