torsdag 10 januari 2013

Torsdag

Jag kom ju inte i säng, men när samma program som jag sett tidigare under kvällen bärjade sändas i repris insåg jag att jag hade varit uppe för länge. Det var dessutom så länge sedan vi åt middag att jag hade hunnit bli hungrig igen. Drack lite kall Oboy, på stående fot den här gången eftersom datorn fortfarande krånglar lite efter att jag spillde lite i den i förra veckan.

Om jag hade "komma tillbaka till vardagen igen-ångest" förra veckan så har jag "längta tillbaka till jobbet-känslor nu". En hel vab-vecka tär på tålamodet ska jag säga. Idag hade jag dessutom båda barnen (tror faktiskt inte Irma smittar längre och ibland har man inget val) med mig och storhandlade innan lunch för att den däckade småbarnspappan skulle få sova en stund. Jag har planerat maten för hela helgen samt lagat lunch och middag idag. Jag gör massor av saker här hemma, hela tiden, men inköp och matlagning är i vanliga fall Rickards områden så jag känner mig riktigt huslig.

Förut satt jag och slötittade på ett program med filmklipp som folk hade skickat in, ni vet sådant där med folk som halkar, ramlar och slår sig eller djur som gör konstiga saker. Då kom jag och tänka på ett akrobatiskt konststycke som jag stod för strax innan jul. Det var väldigt halt ute och jag skulle lämna barnen på morgonen. På väg till Irmas förskola var det inga problem för då hade jag ju vagnen som rollator, men när hon var lämnad och vi skulle vidare mot Pandan så blev det värre. Rätt som det var tappade jag balansen helt och hade jag inte gått hand i hand med August så hade jag farit omkull raklång på rygg. August tittade på mig, full av beundran och utbrast:

"Åh vad coolt mamma! Det såg precis ut som att du skulle sparka dig själv i ansiktet!"

Inga kommentarer: