onsdag 9 januari 2013

Hej på er!

Det är visst dåligt med uppdatering här märker jag. Vi startade nya året med att vabba hela veckan, Irma har någon form av magåkomma som inte ger med sig. Det innebär ju att hon har en ganska rastlös storebror här hemma, han har dock varit en hel del hos sin farmor och farfar och "rastat" av sig, han har själv ringt och bett om att få komma dit ett par dagar.

Just nu är han dock hemma och alla sover utom jag. Rickard verkar dessutom ha drabbats av influensa eller åtminstone en rejäl förkylning med hög feber så han blir troligtvis hemma imorgon. Själv borde jag sova, snart övergår onsdag i torsdag, jag har dock sovit middag tillsammans med Irma och är klarpigg! Sitter uppkrupen i soffan, iklädd svarta kläder, skriver på viktigheter och känner mig lite så där djup och filosofisk. Förmodligen skulle jag sitta på golvet också och gärna ha en stor kopp te, modell badbalja, bredvid mig, men det får bli en annan gång.

Nu är det ju inte bloggen som är viktigheterna, det är mycket ni inte får läsa om (med vissa undantag). Det går långa perioder utan att jag skriver så det är ingen direkt dagbok jag lättar mitt hjärta för, men rätt som det är så kommer det en fas igen och orden rinner rakt ner i fingrarna. Ibland läser jag igenom det jag skrivit, ibland inte. Mycket sällan får andra läsa.

Nej, nu har jag tre minuter på mig att komma i säng innan midnatt.

Inga kommentarer: