fredag 10 augusti 2012

Fredag

Mina fina blommor som jag fått den här veckan, en i tisdags och en igår.


Idag har vi varit en sväng på Pandan, Augusts nya förskola där han ska härja runt med 50 andra femåringar det närmaste året. Han var lite nervös innan, men när han fick leka en stund och upptäcka att en hel del av hans kompisar redan har börjat där så släppte osäkerheten. Vi hängde upp regnkläder och lämnade extrakläder på hans hylla så nu känner han sig hemmastadd. Allt gick bra förutom att Irma bröt ihop totalt när vi skulle gå hem - hon trivdes jättebra hos alla femåringar som gullade med henne, skjutsade henne på cykel, höll henne i handen  och lydde hennes minsta vink...

Jag har varit ute på en tur med rullskidorna på eftermiddagen, 24 km blev det idag och nu har jag kört 5 av de 35 mil som är höstens målsättning - bara att staka på... Inget blodvite sedan jag kraschade mitt i Köpingsvik inför ett par hundra semesterfirare och nu börjar jag bli riktigt modig och tycka att det är roligt!

Imorgon får det nog bli en välförtjänt vilodag efter veckans bravader, eventuellt blir det en tripp till Söderköping. Inte för att deras glass är godare än på andra ställen, men lite häftigare (och dyrare...)

Inga kommentarer: