fredag 10 augusti 2012

Triathlon

Jo det är klart att det är ett nöje, det är ju jätteroligt! Det är bara det att timmarna innan jag ska tävla (i synnerhet hemma i Katrineholm) så är jag alltid så laddad att det inte ens är kul. Jag fick ont i halsen efter KK-joggen och när jag var ute och joggade i onsdags kändes det verkligen sådär, men igår var det lite bättre så det fick bli start.



Simningen gick OK, men det märks att jag mest har tränat distans och alldeles för lite intervaller i simning det senaste året - jag fick superhög puls direkt. Sedan hade jag ett ganska dåligt byte till cyklingen, men jag ville få i ordning på det mesta för att nästa byte skulle gå snabbare. Jag är ju ingen cyklist så efter cyklingen låg jag på 8:e plats, men efter att jag sprang snabbast av alla damer (trots ytterligare ett ganska långsamt byte som räknades in i löptiden) så blev slutplaceringen en 3:e-plats. Självklart ville jag helst vinna, men jag är nöjd med mitt lopp, det kändes bra i kroppen och jag vet lite vad jag ska putsa på för att bli lite snabbare till nästa gång. Tjejerna som var före mig var ju bättre helt enkelt, men jag kände att jag gjorde det jag kunde - och det var kul!








Inga kommentarer: