fredag 1 juni 2012

Regnfredag

I morse sa August att nu när maj är slut så är det sommar, i morse var det 7 grader, spöregn och August hade vantar på sig...

På jobbet idag hade jag fem patienter, två av dem var på permission, en var för det mesta ute och gjorde annat än att vänta på träning och två orkade bara sitta uppe till maten. Jag har alltså inte jobbat ihjäl mig idag, inte alls. Konstigt nog får jag väldigt lite gjort när jag har lite att göra, kommer liksom inte riktigt igång med något alls. Det gör mig stressad, men jag går ändå runt och är oorganiserad. Min kollega, som kunde använda mig som assistent, var dock ganska nöjd och jag tyckte att det var ganska trevligt att gå lite ärenden och promenera lite farbröder. I övrigt så blir jag ganska lik Karlsson på taket om jag drar upp mina blå jobbarbyxor till armhålorna, det kan vara bra att komma ihåg om jag ska gå på maskerad eller så. Fast vi ska ju få vita byxor snart, med tälttröjor till, så jag kanske får gömma undan ett par blå och spara. Men det går nog inte heller, för de har så knappar insydda i sig där tvättföretaget registrerar om de får tillbaka byxorna.

När jag hämtade på förskolan idag var det ett gäng killar som, iförda små doktorskläder, lekte förlossning... De gav till och med varandra lustgas innan de slet ut dockan som låg innanför tröjan så de verkade ganska pålästa...

August ska ju börja femårs i höst men Irma blir kvar på samma förskola. De ska dela upp barnen efter ålder mellan de två avdelningarna på förskolan; de barn som är födda 2008 och 2009 på den ena avdelningen och de som är födda 2010 och 2011 på den andra. Irma är ju född 2010, men hon ska gå med de "stora" barnen eftersom personalen tycker att hon passar bra där. Hon kan ju nästan inte prata, men i övrigt är hon ganska kapabel till mycket. Till exempel kan hon identifiera en Marabou chokladkaka i en stor kasse fylld med massor av olika matvaror genom att bara se en liten flik av änden under andra saker och sådant måste ju premieras...

Inga kommentarer: