torsdag 31 maj 2012

Att känna efter



Just nu hänger jag i soffan med August, medan en stor del av mina kollegor är på sommarfest. Jag skulle också ha varit där och jag har varit med och skrivit en sång till en kollega som fyllt 30. Men så blev det inte. Idag var ingen festdag för mig. Ibland, om jag ska iväg på något och inte är så himla sugen på det egentligen, så är det bara att försöka ta sig iväg i alla fall för jag vet att det brukar bli kul när jag väl är där. Idag kände jag dock att det inte skulle funka, jag var alldeles för trött och hängig. Jag flexade ut och åkte hem och sov en timme innan jag hämtade barnen, sedan tog jag med dem till badhuset för jag kände att vi behövde mystid. När jag kom hem kändes det fortfarande rätt att inte gå på festen och så fick det bli. Jag ligger väldigt bra i soffan och idag ska jag i säng tidigt, har massor av sömn att ta igen.

Inga kommentarer: