fredag 4 maj 2012

Fredag igen

Det duggar inte tätt av inlägg här inte, har lite annat att göra just nu. Eller lite var väl dagens underdrift, livet snurrar på i 200.

Tänkte pigga upp med lite bilder, men min jäkla app vänder ju alla fel - utom den här av någon anledning. Ja, det ser ju ut som att i alla fall jag har kul på Busfabriken, fast jag kan ju avslöja att hela familjen uppskattade besöket även om barnen inte ser så muntra ut på bilden. Irma uppskattade det hela så mycket att vi fick bära ut henne gallskrikande utan skor och jacka till bilen efteråt...



På jobbet är det mycket att göra nu och en del omorganiseringar. På tisdag åker jag till Uppsala på strokenätverk, det ska bli kul. Tyckte lite synd om mig själv som måste åka klockan 06.02 med tåget, tills jag kom på att det är massor av pendlande människor som åker den tiden varje dag.

Barnen kalasar för fullt. Förra helgen var det först maskerad på förskolan på fredagen, dit lämnade jag en kung och en prinsessa. Det var Irma som var kung och August som var prinsessa och det var inte för att jag är så himla genustänkande utan för att barnen ville ha det så. De möttes av Augusts tjejkompis Lovisa som var riddare. På lördagen var det hästkalas, ett mycket uppskattat sådant. Det är inte helt fel att ha kompisar som har en egen ridskola!

Jag har ute och cyklade 85 km i tisdags, mitt längsta pass hittills. Det var jättejobbigt och ganska tråkigt, hur ska jag orka cykla 300 km? Det roligaste var att stanna i Eskilstuna och äta glass... Men dagen efter var jag jätteförkyld så det kanske inte var så konstigt att det kändes tungt.


1 kommentar:

Maria sa...

Då kanske du hamnar på samma tåg som ridskolans ena hälft ;) Han brukar åka 06.02!