tisdag 3 april 2012

Tisdag

Sitter och tittar på tv tillsammans med August och fick precis lära mig hur djup en liten sjö precis utanför stan är, jag springer ofta förbi där men jag måste erkänna att jag nog aldrig har funderat över om den är bottenlös eller inte. Däremot kan jag berätta lite mer kuriosa om sjön, det har en gång i tiden spelats VM-matcher i bandy på isen där.

När vi ändå är inne på sport så måste jag säga att det känns lite ironiskt att jag har fått köra barmarksträning istället för skidor halva vintern, men när jag börjar med cykelträningen  så hamnar jag mitt i ett snöoväder. Det var fint väder när vi stack ut i söndags, men när vi kom till Eskilstuna så började det snöa lite. Först var det lite smått komiskt, men när det låg flera centimeter snö på vägen när vi hade 20 km kvar hem så var det inte det minsta roligt längre. Hem kom vi, men läskigt var det.

Veckan fick en rivstart igår med manfall på jobbet. På min avdelning (som är uppdelad i en medicinsida och en strokeenhet) så ska vi vara tre sjukgymnaster och tre arbetsterapeuter. Igår var det jag, en arbetsterapeutstudent och en arbetsterapeut på 50%. Hej måndag liksom... Det gick dock rätt bra och idag var styrkan utökad med ytterligare en arbetsterapeut.

Vi var iväg på yoga på förmiddagen idag, det var en uppföljning av vår dag på Båsenberga i höstas som vi hade sökt pengar till. Det var jättemysigt med yoga och det ingick massor av avslappning -lovely!

Igår var Martina och Johan här på middag och massor av prat, jättemysigt! Jag fick hem två våtdräkter också som ska användas vid Vansbrosimningen, gissa om jag var snygg i supertajt dräkt... Speciellt när jag satte den bakochfram...

Inga kommentarer: