måndag 26 mars 2012

Hej måndag!

Ligger i soffan och äter en gratismango som vi har fått från affären. Den har ett klistermärke på sig där det står Mogen Mango, men det var dagens överdrift för den är ganska knaprig och lite sur. Förmodligen hade den mått bra av att vila några dagar men jag var sugen på att äta upp den och vad fasen - det står ju att den är mogen... Det brukar det göra på de där jättedyra tvåpacken med avocado också som man måste köpa när man absolut vill göra guacamole och alla lösviktsavocadosar är gröna och stenhårda, men de är minsann inte mogna så väldigt ofta de heller. I-landsproblem...

Idag har jag haft en effektiv telefondag, jag har ringt samtal på väg från förskolan till jobbet, på fikarasten, på lunchen och på väg från jobbet till förskolan. Några rätt ointressanta privata som till exempel till tandläkaren, några lite mer offentliga. Ett axplock:

  • till förskoleadministratören för att fråga varför vi måste lämna in nya inkomstuppgifter och annat krångel bara för att August ska börja på femårs i höst - det är inte vi som har valt att han ska byta förskola. Resultat: vi behöver inte lämna in nya uppgifter

  • till KFAB (Katrineholms fastigheter AB) för att fråga när de kan bygga staket på förskolan eftersom inte personalen vill låta sätta upp gungorna innan de fått nytt staket och Irma tjatar varje morgon om att hon vill gunga på förskolan. Resultat: de ska börja imorgon (var det bara ett telefonsamtal som behövdes, det har ju varit på tal i ett halvår?!)

  • till Katrineholms kommun för att höra när de ska sopa cykelbanan till Valla så att man kan cykla där med racer och slipper köra en omväg på flera mil. Jag blev vidarebefordrad till Vägverket - som i sin tur gav mig ett nummer till NCC. Resultat: förhoppningsvis under den här veckan.
Jag känner mig riktigt effektiv, fast mina kollegor tycker nästan att jag är lite pinsam som ringer runt. Men vaddå, det händer ju inget annars.

Inga kommentarer: