söndag 25 mars 2012

Härlig helg!

Det har verkligen varit en skön helg, nu känns det riktigt bra att gå till jobbet igen imorgon. I fredags var Rickard borta hela dagen så barnen och jag hade mysfredag. Efter förskolan gick vi ner på stan och köpte glass, August var jublande lycklig eftersom hans favoritglass (Cornetto Jordgubb) är tillbaka i sortimentet i år - han har saknat den i två år nu och inte glömt bort den. På hemvägen stannade vi sjukhusparken och lekte innan vi lyxade till det och tog bussen några hållplatser hem, mest för att det är lite mysigt. Annars funkar det jättebra att ha August cyklande, nu har han bytt upp sig till en 16"-cykel och då blir det ju mindre jobbigt. Han kör ju utan stödhjul och har börjat lära sig att stå upp i uppförsbackar. Vid korsningar och sådant är han superduktig på att stanna och vänta. När vi kom hem blev det bubbelbad, mat och så sovdags. Jag fick en lugn tv-kväll när barnen hade somnat.



Igår blev August hämtad av min mamma redan vid åtta på morgonen. De väntade ett stort lass ved och det tycker August är spännande (och min pappa tycker att det är minst lika roligt att ha August med när han fixar med veden) så han åkte iväg med jobbarbyxor och hörselkåpor och hade beställt övernattning. Rickard var iväg på ett jobb så Irma och jag hade tjejdag. Först gick vi ner på stan och köpte lite mellanmål, tittade på fontäner och pratade med lite bekanta. Sedan blev det ett nytt besök i sjukhusparken med min gungtokiga lilla dotter. Det härliga vädret gjorde att vi stannade mycket längre än beräknat så Irma fick sova middag före maten eftersom hon somnade när vi gick hem. När hon vaknade var hon ledsen och ville sova mer så jag satte mig bredvid henne i solen och så somnade hon om igen medan jag satt och njöt av solen - härligt! På eftermiddagen dansade vi och låg och gosade och busade i soffan och Irma njöt verkligen!




När Rickard kom hem på eftermiddagen tog jag en liten löparrunda och det gick riktigt bra! Inte så himla många kilometer visserligen, men nästan dubbelt så mycket som jag kunde gjort de senaste veckorna och utan att få ont i höften. Fram emot kvällen fick Irma åka till Rickards föräldrar för en liten övernattning medan Rickard och jag gick ut och åt och gick på bio - Hunger Games (Hungerspelen). Jag har lyckats missa böckerna trots att jag läser så mycket, men jag ska ta och läsa dem nu - filmen var superbra! Jag gillar egentligen inte science fiction så mycket, men den var grym!

Idag har jag varit ute på en mycket blåsig cykeltur, drygt 70 km blev det idag. Hade sällskap av Anders en större del av sträckan men eftersom vi bor nästan 3 mil ifrån varandra så blev det till att cykla en del själv också. Jag blev ganska trött men det går bättre än förväntat.

Nu är Irma hämtad och hela familjen ska ta en liten tripp till Vingåker för att hämta hem August som hade begärt att få stanna hela dagen idag.

3 kommentarer:

Maria sa...

Oh så olika liv vi lever på helgerna, känner jag nu :)

mamma o pappa sa...

vi är så glada över att vi får "låna" August! Ibland är det mysigt att ha ett barn i taget, som då kan få hela vår uppmärksamhet.
Kram

catarina sa...

Jösses vad duktig du är och cykla...själv cykla jag in i "väggen" igår ville helst få punka då jag mötte dig så att jag skulle slippa cykla klart och någon kunde hämta mig. Fy så slut jag var och Skit att det är väldans många mil kvar till 30