måndag 19 mars 2012

Det går bra nu...

Kände mig pigg gjorde jag, men det var igår det. Inatt har jag inte sovit många blunder. Anledningen stavas magsjuka! Tyckte att jag kände mig lite hungrig eller som att det sög lite i magen innan jag gick och la mig igår kväll, men orkade inte ta något att äta klockan tio. Vaknade vid midnatt och insåg att det inte var hunger jag kände... Sedan kräktes jag flera gånger i timmen fram till morgonen. Nu har jag slutat kräkas, men sprungit en del på toa. Jag är för matt för att orka göra något, men tillräckligt pigg för att vara lite uttråkad. Dessutom försvann tv-bilden för ett par timmar sedan, mest troligt på grund av blåsten. Har tittat på lite gamla Vasaloppsklipp på svt.play och surfat runt lite, orkar inte riktigt börja läsa en ny bok.

Jag avskyr magsjuka, men jag får det ganska lätt, har det nog åtmistone en gång om året. Mitt problem är också att jag mår fruktansvärt illa är jag är hungrig/har slut på energi, så när magsjukan börjar gå över är jag alltid så osäker på om jag mår illa för att jag ska kräkas eller för att jag helt enkelt behöver stoppa i mig lite. Nu har jag i alla fall fått behålla både nyponsoppa, smörgåsrån, rostat bröd och lite yoghurt så jag börjar väl kvickna till.

Rickard skjutsade ut barnen till sin mamma i morse så kanske de klarar sig från smittan, de får sova över där också.

1 kommentar:

Pernilla sa...

Resorb i stora mängder!!