söndag 12 februari 2012

Skidhelg

Jag är väldigt besviken på min blogg-app så några bilder blir det inte. Om någon kan svara på varför min telefon har så himla svårt att publicera inlägg så tar jag tacksamt emot tips.

Igår var vi en sväng på stan på förmiddagen, vi strosade runt och köpte lördagsgodis. Förutom det så har det mest varit skidor de här helgen - utför, på längden och på tv. Igår efter lunch åkte vi en sväng till Spökbacken. August var nere i backen innan någon annan fått på sig skidorna - han sköter sig själv nu och gör det riktigt bra! Irma skulle premiäråka och det kunde ju gå precis hur som helst... Hon fick stå mellan mina skidor och tyckte att det var hur kul som helst att susa ner för backen. Tyvärr var hon sannerligen inte lika road av att åka lift, så det blev ingen lång stund på skidorna. Det känns ju lite sådär att åka i liften med en gallskrikande unge. Hon får åka i Kläppen, då kan hon stå på transportbandet. Eller så får hon vänta ett år, eller flera...

Idag var jag ute på Forssasjön igen och körde lite skidor. Det passar min onda höft utmärkt att bara köra stakåkning och inga backar. Det var helt underbart där ute med strålande solsken och snö, jag hade kunnat stanna hela dagen. Jag försökte få med familjen, men de var inte så intresserade - nästa gång ska jag dock tjata lite mer för det hade varit jättehärligt. Barnen hade istället åkt längdskidor hemma i trädgården när jag var borta. Irma hade varit ganska så arg på stavarna, men när jag kom hem och frågade hur det hade gått var hon nöjd. På eftermiddagen blev det skidor på tv, det är kul tycker jag.

Om någon har bra tips mot blåsor i munnen så tar jag gärna emot det också. Jag har alltid haft lätt för att få blåsor i munnen och emellanåt är det ganska besvärligt. Nu har jag svårt att äta frukt och det är jobbigt för jag äter normalt sett mycket frukt.

Nu Äkta Människor - sedan sovdags och ladda upp för en ny vecka. Jag hade behövt lite mer sömn i helgen, men två småhostiga barn och en fullmåne spräckte den planen. Hoppas på bättre sömn de kommande nätterna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Äkta Människor är ett så himla tufft program! Briljant idé! Både läskigt och på gränsen till verkligt (om tio år eller tjugo) och om allt vad som då följer (tex tjuvkoppling, olaglig omprogrammering etc av "hubotar"). Följer det med skräckblandad förtjusning!