tisdag 14 februari 2012

Alla Hjärtans Dag

Vi skulle inte fira dagen på något speciellt sätt hade vi tänkt, det är inte kul att stressa för att hinna köpa en present bara för att. Men det blev lite firande och lite mysigt i alla fall. August talade ganska strängt om för mig redan igår att han förväntade sig ett hjärta från mig och att han minsann hade ritat ett till mig, och eftersom Rickard var hemma med barnen för att Irma har feber så blev det en snabbsväng ner på stan efter jobbet. Där införskaffades mjukishjärtan till barnen och på hemvägen köpte jag tulpaner. När jag kom hem fick jag Augusts pappershjärta som han hade lagt ner mycket möda på. Jag fick ett paket som visade sig innehålla ett rosa nattlinne och så hade Rickard förberett för lite extramysig middag, det blev hemlagad köttsoppa och nötkolapaj.

Vi hade Augusts kompis Emil här över middagen och killarna hade så roligt. När Emil skulle gå hem följde August och jag honom och så fick jag en pratstund med Emils mamma också, trevligt. Det är kul när barnen får nya kompisar så jag kan få lära känna lite föräldrar ;-). Jag trivs verkligen bra här på gatan! Jag gillar att det är en liten gata där man pratar med de flesta. Jag gillar att vi har cykelbanor överallt dit vi ska så att August kan cykla fritt när vi ska till stranden, biblioteket, lekparken eller ner på stan, jag gillar att vi kan gå, cykla eller ta snowracern till förskolan, att vi kan gå ner på stan, till bion, badhuset och andra ställen men att vi har nära till bussen så att vi kan hoppa på den om vi känner för det, jag gillar att August kommer att ha många av sina klasskompisar på gångavstånd och så gillar jag vårt hus! Jag skulle bli galen om jag var tvungen att ta bilen överallt! Vi bor mitt i ett villaområde, men det tar två minuter att gå till skogen.

Det blev en lång utläggning om det. Hur som helst så var det extra skönt med små lyckade detaljer ikväll, det har varit en rörig dag i mitt huvud. Det rör på sig lite för mycket på jobbet för att jag ska tycka att det är behagligt och dessutom måste jag lära mig att låta vissa saker rinna av mig.

Inga kommentarer: