måndag 2 januari 2012

Nyvallat!

August sov till halv elva igår, jättebra! Fast han var ju såklart trött i alla fall, men vi hade en lugn dag så det funkade rätt bra.

Idag hade vi besök av Hanna och Ludwig, det var mysigt. Irma och Ludde ägnade sig åt att ta saker från varandra och August var inte sämre han, men lite lugn och lek blev det också ;-)

Nu är jag helt slut efter en kväll i träningens tecken. Mest är jag trött i huvudet av alla mina nya vallakunskaper, för så himla hårt har jag inte tränat. Min träningskompis Anders kom hit på eftermiddagen och så var vi ute på en runda (löpning alltså, några skidor går det ju inte att köra...), efter halva rundan fick vi sällskap av en annan träningskompis vi träffade på. Efter mat och dusch drog han igång en vallakurs där preparering av mina skidor ingick. Det tog fler timmar (och barnen var vakna alldeles för länge för de ville också vara med och eftersom Rickard också var intresserad så var det ingen som körde dem i säng heller...)och sedan avrundade vi med att kolla tävlingskalendern på nätet och diskutera tävlingar, anmälningar och annat.

Jag har köpt (eller, jag har provat ut och Rickard har betalat...) ett par nya löparskor. Lite trailskor med grövre sula och Goretex. Kändes ovant att vara varm och torr om fötterna trots att det var blött och kallt ute, varför har jag inte skaffat sådana tidigare? Visserligen gillar jag att plåga mig själv lite när jag tränar, men det känns ändå lite som ett uppsving att slippa blöta, isiga strumpor.

Imorgon blir det biblioteket för mig och småttisarna, på kvällen kommer mina föräldrar hit och nattar barnen så Rickard och jag kan åka en sväng till Ikea. Jag tillhör inte den skara människor som ser Ikeabesök som ett nöje, men nu behöver vi ordna till lite med förvaring i lekrummet och Irmas rum och hittar inte det vi behöver här i stan. Jag tar helst inte en helgdag till sådana saker, då kan man ha roligare (träna eller bada till exempel) så en vardagskväll passar perfekt.

Uppdate: Anders är ju även han som ringer en vanlig kväll för att kolla lite mått när han har fått för sig att fixa rullskidstavar till mig. En himla bra träningskompis!

5 kommentarer:

catarina sa...

Skit jag hade också behövt den vallakursen:)...jag kommer haffa dig när jag ska ta tag i mina skidor:)

catarina sa...

Skit jag hade också behövt den vallakursen:)...jag kommer haffa dig när jag ska ta tag i mina skidor:)

Nissetroll sa...

Ja det kan nog vara bra för mig att försöka upprepa det jag fick lära mig, innan jag glömmer det... Vi får hjälpas åt.

catarina sa...

När har du tid?! :) vi kanske skulle ta en familjeplaydate snart

Nissetroll sa...

Den här helgen och nästa är det rätt fullt, det är om det funkar någon vardagkväll kanske.