onsdag 25 januari 2012

Mitt i veckan

Jag måste städa ut julen från bloggen, det måste jag. Men inte idag.

Dagens Augustcitat (helt apropå ingenting):
"Mamma, det var väldigt längesen jag red på en kamel"

Förvisso helt sant, det var nog 1,5 år sedan. Undrar var han får alla sina tankar ifrån? Om nu jag är rätt person att säga något om den saken...

Idag kände jag på jobbet att jag behövde antingen en tupplur, massor av choklad eller möjligen något uppiggande. Jag fick lite Proviva från fikavagnen. Och en liten kardemummaskorpa. Kanske att jag skulle prova att gå och lägga mig nu så jag slipper liknande funderingar imorgon. Det är mycket på jobbet nu, fast det har det varit hela hösten också. Jag brukar tycka att det är tråkigt om vi får en vecka med färre patienter än vanligt, jag blir lite stressad av att ha lite att göra även om det nog är rätt så bra ibland. Nu känner jag att det skulle vara lite skönt faktiskt, vi skulle behöva lite andhämtning. Jag gör ju dessutom ungefär ett heltidsjobb på 80 % av tiden. Och 80 % av lönen...

Varför är det så jobbigt att resa sig från soffan och gå och borsta tänderna? Jag har ju varit på gång i en timme nu...

Inga kommentarer: