lördag 28 januari 2012

Hemmakväll

Barnen sover och jag försöker få ihop något fint till en blivande 30-åring. Jag vet inte precis om jag lyckas, men jag får väl trösta mig med att det är tanken som räknas.

Rickard är på fest, men jag är hemma med barnen. Jag kan ju liksom inte vara ute och träna och/eller tävla var och varannan helg och sedan skaffa barnvakt och gå på fest när jag är hemma. Där får jag prioritera och i valet mellan sport och fest så är mitt val enkelt. Även om det hade varit trevligt att komma ut och vara lite social. Men social får jag väl vara ute i Forssa imorgon på kretsmästerskapet i skidor, det kommer väl i alla fall lite folk dit. Nu är det ju inte precis så mycket snö att tala om här i krokarna, så banan går ute på sjön. Det känns ju kanske lite enformigt, det är ju just inte så kuperat på en sjö... Men alla mil i benen är bra just nu. Annars är det i Båsenberga man får skava runt, i deras 500-metersspår. Frågan är om man är ambitiös eller bara lite dum när man kör 22 km-pass på en 500-metersbana? Anders svarade att nog både en och annan skulle välja alternativ nummer två, men att han tycker att man mest är ambitiös och det tycker jag också!

Nu ska jag se lite på tv, sedan putsa på skidorna och därefter är det minsann sovdags!

Inga kommentarer: