söndag 29 januari 2012

Födelsedagar och skidåkning

Nu är helgens födelsedagsbarn uppvaktade, vi fick dela upp oss lite på alla kalas. Igår var ju Rickard på 65-årskalas (30 år + 35 år), August har varit på 5-årskalas idag och jag och Irma har varit i Vingåker på kombinerat 14 års- och 7-årskalas. På tisdag fyller Irma 2 år och min kompis Ellen blir 30 år, det är mycket nu... August var för första gången helt själv (utan oss) på kalas idag. Han har varit på kalas hos förskolekompisar och då brukar vi få stanna kvar, men idag var det kalas hos en kompis som bor på vår gata och då vågade han vara där själv - ett framsteg!

På förmiddagen var jag ute i Forssa och körde kretsmästerskap på skidor, 10 km klassiskt. Jag tycker faktiskt att det är kul att hålla på med en "materialsport" också, eftersom utrustning spelar midre roll i löpningen. Det är kul när alla provar skidor innan, när Mogens plockar fram vallningsställ och han och Anders vallar skidor åt oss och man pratar taktik - fästvalla eller inte? Idag slutade det med att jag körde på ett par av Anders skidor och det var bra. Jag hade toppenglid men inte så mycket fäste, men det var nästan bara dubbelstakning hela vägen. Dock var jag glad att jag inte körde helt utan fäste för det var skönt att kunna göra ett frånskjut emellanåt. Det var strålande väder och en helt underbar dag för tävling! Jag är lite harig när det gäller att vara ute på isen och inte blev det bättre av att det var lite sprickor i snön (och isen) här och var. Men det höll hela dagen i alla fall.

Jag trodde faktiskt helt ärligt att jag skulle komma sist av damerna, alla andra är mycket mer tävlingsvana än jag är. Men jag är tydligen ganska stark för jag vann faktiskt, det var ju trevligt. Jag fick en liten plakett och en fleecetröja. När man håller på med de sporterna som jag håller på med så behöver man aldrig ha brist på väskor, badlakan, t-shirts/tröjor eller vattenflaskor - det är en sak som är säker...

Nu laddar vi för ny vecka med diverse spännande saker som ska ske.

1 kommentar:

Martina sa...

Grattis till en väl genomförd tävling! Ha en bra vecka så hörs vi snart, kram