tisdag 17 januari 2012

Här är jag!

Hej på er! Jag har haft lite mycket nu och prioriterat annat än datorn och nätet. Jag har massor av mail att svara på, jag har bara skickat enstaka kommentarer på Facebook via mobilen och jag har inte bloggat (och inte läst så mycket bloggar heller). Men vet ni - jag är jätteglad över det! Jag är så himla bra på att hitta på måsten åt mig själv och att hålla sig uppdaterad och svara på alla kommentarer på Facebook är verkligen inte något jag måste. Inte blogga heller. Men förut blev jag stressad över sådant och det blir jag inte längre. Nu längtar jag lite efter att blogga och berätta om små mysiga saker som händer i vardagen och jag längtar efter att skriva ett långt svar på ett väldigt angeläget mail. Men jag gör det imorgon.

Och för er som undrar, Irma är frisk nu. Efter mycket om och men fick vi till ett urinprov och det var helt blankt. Hon hade hög feber (>39 grader) onsdag och torsdag, vaknade med runt 38 grader på fredagen (och var mest gnällig och rastlös - varför lyckas alltid Rickard få de där "hon har sovit i mitt knä i soffan framför tv:n i flera timmar-dagarna"?) och var feberfri vid lunchtid. Igår var hon på förskolan som vanligt, hon var så lycklig över att gå dit.

Idag har jag haft min "valla- och serviceman" här igen. Arbetsfördelning: jag satt på en stol i garaget och tittade på när Anders vallade mina skidor. Smidigt!

Nu: sovdags!

3 kommentarer:

Catarina sa...

Måste de redan vallas om? Gud vad jag måste läsa på om detta....skulle inte du kunna fråga om han skulle ha lust att starta igång mina skidor (gärna denna vecka) och vad det skulle kosta...om han har lust alltså. Kram

Nissetroll sa...

Nej, de måste egentligen inte alls vallas om - glidvalla behöver man inte göra alls ofta. Men nu ska vi iväg på tävling till Mora i helgen så det var därför vi vallade lite nytt. Dessutom tror jag faktiskt att jag skulle klara det själv, men när han erbjuder sig så tackar jag verkligen inte nej för jag tänker att han kanske ändå är lite snitsigare på det...
Jag vet att han inte kan den här veckan, för idag och imorgon var han upptagen och på fredag åker vi till Mora över helgen. Men jag tror nog att vi skulle kunna fixa det, du och jag, men jag kan inte heller innan helgen. Nån kväll i början på veckan kanske?

Catarina sa...

Okej vi hörs av i nästa vecka om jag inte lyckats få till det själv:). Lycka till i helgen