tisdag 13 december 2011

Lucia

Idag är det ju som bekant Lucia och eftersom det inte blev något Luciatåg på förskolan (ska inte diskutera det mer, det har jag redan ältat i tidigare inlägg och ni som är vänner med mig på Facebook kan gå in och se dagens diskussion där. Men jag var avundsjuk i morse när jag såg fullt med bilar på de andra förskolornas parkeringar...) så passade vi på att fira Lucia med simklubben i söndags för att få lite av den mysiga stämningen. August fick hålla en tärna i handen och var superduktig - han sjöng med i alla sånger fast det var stor publik och han vågade till och med hålla ett tomtebloss.

 Irma vågade däremot inte vara med så hon fick sitta bakom och vara förstärkningskör tillsammans med mig och en mamma till.

Efteråt var det simtävling för de större barnen, mina småttisar passade på att bada lite tillsammans med Irmas egen "betjänt" Olle, hon var helnöjd!

Två trötta barn tittar på Luciamorgon i morse

 Skulle fota en närbild på August, men titta på lilla "Hacke Hackspätt" i bakgrunden - söt va?

En av bilderna som kom långt i vår interna omröstning om årets julkortsbild. Men den här bilden vann inte och vinnarbilden är inte officiell än.

1 kommentar:

mamma sa...

dom är för gulliga :)
kram