torsdag 15 december 2011

"Frökenpresenter"

Fina burkar med biscotti som ska delas ut till de som tar hand om det finaste vi har på dagarna. För även om jag gnäller ibland på vissa saker (nu ska vi inte komma in på Lucia igen...) så är jag helt trygg med att mina barn har det bra på dagarna, på sin förskola som de tycker så mycket om. Jag misstänker att Irma har adopterat en i personalen (för övrigt Elins mamma så då blir "släktförhållandena" änu mer komplicerade - se inlägget ovan) och tror att det är hennes personliga "fröken", för hon sitter i hennes knä på typ alla kort.

Lite svårt att veta hur många presenter man ska dela ut bara, de jobbar rätt mycket över avdelningarna. Men till slut valde vi att ge till personalen på barnens egen avdelning + till en vikarie (som har jobbat på förskolan i massor av år innan hon blev pensionär men nu jobbar hon hela tiden ändå) som både vi och barnen - främst August - tycker väldigt mycket om. Förra året köpte vi en korg med godis, te, bröd och lite annat till all personal, men det gjorde vi tidigare på hösten. Till jul känns det inte som att det är så stor mening med att ge gemensam present, personalen firar nog inte jul tillsammans... Förra året köpte vi två böcker till förskolan till jul eftersom vi hade köpt korgen lite tidigare. Till sommaren blev det lite små presenter som August hade valt ut. Det är svårt tycker jag, jag vill gärna visa lite uppskattning men det får (tyvärr) inte bli alltför dyrt och inte vara massor av krafs. Men de här burkarna går ju att använda till annat sedan och vill de inte ha biscotti så får de väl slänga dem. Oj, vilket långt inlägg det blev om det här då. Återgång till julkortsskrivandet...

Inga kommentarer: