måndag 17 oktober 2011

Till salu!

Britax Multitech i mycket fint skick (lånad bild, vår är röd och svart). Nypris 2600-3200 kr beroende på var man handlar, vi vill ha 1500 för vår. Stolen går att ha både bakåt- och framåtvänd och passar barn mellan 9 och 25 kg (ca 9 månader - 6 år).



Läs mer om stolen här och här.

Vi hade tänkt att August skulle få sitta i sin i många år till, men nu när han (efter mycket tjat) precis har fått börja sitta framåtvänd (vet att många vänder mycket tidigare, men jag skulle aldrig få för mig att vända före fyra års ålder, hur långa mina barn än är - hellre trångt för benen än en bruten nacke och allra helst skulle de få sitta bakåt minst fem år. Men nu har jag fallit föga för tjat och han uppfyller ju viktgränsen på 15 kg för att få sitta framtå och har passerat fyra år med god marginal) så tänkte vi om. Vi tänkte att han skulle få sitta framåtvänd i den här i några år till, men vi flyttar våra stolar så himla mycket mellan bilar och då blev det enklare med en stol som enbart går att ha framåtvänd för den är smidigare.

Det är en kanonbra stol som är använd ca 9 månader (vi köpte den när Irma skulle byta från babyskydd, nu får hon dras med sin Highway tills hon storknar...). Klädseln är nytvättad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nasrin ssk på jobbet är intresserad. Hon frågade mig häromdagen om jag hade liknande stol att sälja.
/Sophia på jobbet

Nissetroll sa...

Då ska jag kolla med henne, du kanske kan tipsa henne också om du träffar henne först?

Maria sa...

Alwin sitter också framåtvänd i en "enklare" stol sedan en månad tillbaka. Han är mkt nöjd med det också! Hans gamla (ungefär en sån ni säljer) ska ju lillebror om några månader ta över också :)

Inte vara petig men "viktgräns 15 ÅR ;)" Hi hi!

Nissetroll sa...

Haha, ska kanske ändra på det...