söndag 16 oktober 2011

Några August-citat

Jag var med barnen i badhuset och sa till August att Irma var så röd om benen.
August: "Men jag tycker att hon är mest beige"

August var arg för att en av hans kompisar på förskolan hade kallat honom rutten häst. Jag höll med om att det inte var så snällt och att det finns snällare saker man kan säga.
August: "Ja, han hade ju kunnat säga död häst åtminstone".

Eh, ja...

Idag var Augusts kompis Emil här och lekte. Han bor på vår gata och kommer och går lite som han vill här ibland, det är roligt tycker jag. Ibland leker inte ens han och August med varandra, idag till exempel så satt August vid sitt skrivbord och ritade medan Emil roade sig i lekrummet. När han skulle gå hem sa August att han skulle följa honom hem så att han kom hem ordentligt. Snällt, men jag vet inte om det är så mycket lugnare och säkrare med två fyraåringar som far fram på gatan än en... (Ska tilläggas att varken Emil eller August brukar få fara runt utan uppsikt, men alla barnen på gatan får gå själva till varandra och upp till Emil är det ungefär 30 meter. Vi bor på en liten återvändsgata med sex hus på varje sida och alla känner alla. Visst kan det hända något, men mest troligt så gör det inte det och det går inte att skydda sig mot allt)

Inga kommentarer: