torsdag 25 augusti 2011

Sjuk

Har varit hemma från jobbat idag, jag hade feber i morse. Nu känner jag mig nog något piggare, men jag är tveksam till att jag orkar jobba imorgon. Jag får alltid så dåligt samvete när jag är hemma, till och med om jag är hemma för magsjuka och de 48 timmarna inte har gått så jag faktiskt inte får komma till jobbet. Nu är jag inte magsjuk, men jag vet inte om patienterna kommer att tycka att det är så trevligt om jag droppar snuva på dem eller hostar ideligen. Det känns lite som att jag måste bestämma mig ikväll också, för ska jag inte jobba så behöver ju inte barnen jagas upp halv sju (inte för att Irma behövde jagas upp imorse, hon var pigg kvart över fyra men det brukar hon inte vara) för då kan de få komma senare till förskolan. Ja, ja  jag får väl fundera en stund till. Men risken är ju att bli sjuk igen om man har för bråttom tillbaka och jag är ju väldigt sällan sjuk.

Förresten, den 5/9 startar en nybörjargrupp Plask och Lek som jag håller i tillsammans med en annan tjej. Är det någon som har barn födda 2007 (även barn födda 2006 är välkomna, men kan eventuellt få plats i en fortsättningsgrupp om de är väldigt vattenvana) som är sugna på att börja så hör av er - begränsat antal platser. Gruppen är på måndagar 16.30-17.00, kostar 400 kronor för en termin (ca 12-14 gånger, inte riktigt fastställt än) och drivs i Katrineholms simsällskaps regi.

Inga kommentarer: